18 Mayıs 2012 Cuma

ODTÜ'nün bitkileri - 007 Pembe çiçekli at kestanesi



Bu gördüğünüz güzel pembe çiçekli at kestanesi - Aesculus x carnea - olup, bilimsel adlandırılmasındaki x harfi melez olduğunu belirtir. Kendisi bildiğimiz at kestanesiyle (Aesculus hippocastanum, hep beyaz çiçekli olurlar) kırmızı çiçekli at kestanesinin (Aesculus pavia) melezidir.

İlk kez İstanbul'da dikkatimi çekmişti, Ankara'dan çıkınca at kestanesizliğiyle dikkat çekiyor İstanbul. Neyse, yolda giderken bir tane kocaman at kestanesi (ki normalde 30 metreyi aşabiliyormuş) gördüm. Beyaz normal, hep gördüğüm türdendi. O an yanımdaki arkadaşıma gösteremedim, yol boyunca etrafa bakıp yeni bi tane aradım. Sonra ince gövdeli pembe çiçekli at kestanesi gördüm. Emin olamadım onun gerçekten at kestanesi mi, yoksa başka bişey mi olduğuna. Hep beyaz çiçekli görmüştüm ya. Ankara'ya dönünce KKM'nin köşesinde boy boy ağaçların arasında gudikçe bir birey daha buldum :) Yeni ekilmiş sandım o kadar ufak duruyordu ki arkadaşlarının arasında. Meğersem bunun bir ebeveyni (pavia) 5-6 metreymiş (diğeri (hippocastanum) 30 metreyi aşıyor ya) kendisi orta yolu seçmiş, en fazla 20 metre kadar boylanabiliyormuş. 20 metre yine iyi. En alttaki dalına yetişebiliyordum fakat ODTÜ'müz çok süper şahane insanları tuhaf tuhaf baktığından çiçeğinden almadım, hatta 3 fotoğraf çekebildim sadece. Rahatsız edici bakışlar. Ne zaman fotoğraf çekicek olsam karşılaşıyorum. Bu başka günün konusu olsun.

17 Mayıs 2012, ODTÜ KKM köşesi, Aesculus x carnea.

0 yorum:

Yorum Gönder